خدماتی

پیشگامان پیشرفت

خدماتی

پیشگامان پیشرفت

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

 

آیا خانه‌تان با وجود روشنائی‌های زیاد تاریک به نظر می‌رسد؟

آیا مشکل تأمین نور دارید یا نور طبیعی به اندازه کافی به خانه‌تان نمی‌رسد؟

 

حتما هنگام کار در منزل نیز چشم‌هایتان اذیت می‌شود و مدام باید از آباژور و چراغ‌های مطالعه متعدد استفاده کنید.

پس این مطلب را بخوانید تا راه حل مشکل‌تان را پیدا کنید.

نور مصنوعی جانشین آفتاب و نور طبیعی و از اجزاء اساسی معماری داخلی است اما برای به حداکثر رساندن امکانات عملی و تزئینی نور، باید پیش از هر چیز بررسی کنید که از نور چه توقعی دارید.

 

 اساسا نورپردازی کلی باید ایجاد امنیت کند، یعنی بتوانید به راحتی در روشنائی آن حرکت کنید بدون اینکه با وسایل اتاق برخورد داشته باشید. بعد از آن سلیقه خود و مقتضیات اتاق را بسنجید.

 

شما می‌توانید با نورپردازی درست در طراحی دکوراسیون داخلی ، فضای کار را روشن‌تر کرده و بر رنگ‌های موجود بیشتر تاکید کنید، به اتاق جذابیت و سرزندگی ببخشید، حال و هوای اتاق‌ها را عوض کنید، فضاهای نامنظم را جمع و جور و اتاق‌های کوچک را جادار و وسیع جلوه دهید.

 

انواع نورپردازی

نورپردازی داخلی سه نوع دارد:

 

1- نورپردازی کلی.

 

2- روشنائی محیط کار.

 

3-نور تاکیدی (متمرکز).

 

1- نور پردازی کلی: نورپردازی غیرمستقیم است که چشم را نمی‌زند و از دیواره‌ها و سقف می‌تابد تا نور آرام‌بخشی در پس زمینه خلق کند.

 نورپردازی کلی باید به همه جا یکسان بتابد، یعنی نباید نقاطی از اتاق بیش از حد بدرخشد و نقاطی در سایه فرو رود.

 منابع روشنائی کلی مانند چراغ‌های توکار و چراغ‌های ریل‌دار باید متناسب و منعطف با نیاز فضا تعبیه شود.

 برای نمونه می‌توانید با نصب کلید دیمر، به سادگی اتاق ناهارخوری را برای مهمانی‌ها لذت‌بخش‌تر کنید.

 

2- نورپردازی محیط کار: نوری که برای فعالیت‌های ویژه مانند نوشتن، خواندن، ‌آشپزی، کار با کامپیوتر، ‌آرایش و سرگرمی لازم است.

 این روشنائی مخصوص محیط کار است، سایه نمی‌اندازد و چشم را خسته نمی‌کند.

 از وسایلی مانند چراغ مطالعه، ‌چراغ پاتختی یا چراغ‌های ویژه میز آشپزخانه  در طراحی دکوراسیون داخلی تامین می‌شود.

 

3- نور تاکیدی: این نور فقط جنبه تزئینی دارد و در طراحی خلاق از منابع نوری مختلف از جمله چراغ‌های پایه‌دار بالاتاب، ‌چراغ‌های دیواری و چراغ‌های لکه افکن (دارای منبع نور بزرگتر از نور نقطه‌ای) استفاده می‌شود.

 این روشنائی را برای تاکید بر وجوه جذاب اتاق از جمله آثار هنری، مجموعه‌های نفیس، ‌نقش و نگارها یا عناصر و آرایه‌های معماری به کار می‌گیرند.

بنابراین قبل از آنکه به چراغ‌های گران‌قیمت روی آورید، تنظیم نور اتاق‌هایتان را با چراغ‌های نسبتا ارزانی که به لبه میز وصل می‌شوند و لامپ‌های رنگی با وات‌های مختلف بررسی کنید.

 

 

تفاوت های لیپوساکشن، لیپولیز و لیپوماتیک چیست؟!

 

«امروزه لیپوماتیک ، یکی از بی خطرترین روش های درمانی برای از بین بردن سلولیت ها و تجمع چربی های اضافه در بدن است.

 این روش می تواند برای رفع چاقی موضعی و تخلیه بی خطر چربی های ناحیه پهلو، فیله پشت، بازو، سینه آقایان (در موارد ابتلا به ژنیکوماستی یا بزرگی سینه در مردان)، غبغب، ران و شکم، بسیار موثر باشد و برای درمان تومورهای خوش خیم چربی هم به کار می رود».

 

اینها را دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و قائم مقام مرکز تحقیقات لیزر ایران درباره این روش درمانی جدید برای رفع چاقی های موضعی می گوید و در ادامه به سوال های دیگری درباره لیپوماتیک و بایدها و نبایدهای آن پاسخ می دهد.

 

لیپوماتیک هم نوعی لیزر است؟

 

لیپوماتیک ، روشی است که به وسیله آن می توان با کمک امواج اینفراسونیک روی بافت چربی اضافه بدن تاثیر گذاشت و سلول های چربی را از یکدیگر جدا کرد، آنها را به صورت مایع درآورد و از بدن خارج کرد.

 

 

تفاوت لیپوماتیک با لیزر لیپولیز؟

 

چربی ها را می توان با روش های مختلفی مانند استفاده از امواج اولتراسونیک، لیزر لیپولیز یا لیپوساکشن از بدن خارج کرد. امواج اولتراسونیک، چربی ها را ذوب و آنها را آماده خروج از بدن می کند. با لیزر لیپولیز، بافت چربی ذوب و به وسیله متخصص از بدن خارج می شود.

چربی های ذوب شده در روش لیپولیز، دیگر قابل استفاده نخواهند بود در حالی که در روش لیپوماتیک، هیچ گونه حرارتی تولید نمی شود و چربی ها نمی سوزند.

 از این رو، خطر سوختگی پوست هم با استفاده از این روش وجود نخواهدداشت. ضمن اینکه چربی خارج شده به وسیله روش لیپوماتیک (با وجود مایع بودن)، به دلیل اینکه حرارتی ندیده است، قابلیت تزریق در قسمت های مختلف بدن بیمار را خواهد داشت.

 

 

تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن؟

 

هر ۳ روش لیپوماتیک، لیزر لیپولیز و اولتراسونیک لیپولیز، از لیپوساکشن معمولی برای رفع چربی های موضعی بهتر هستند زیرا باعث سفت تر شدن پوست می شوند و تاحد قابل توجهی از افتادگی پوست به دلیل تخلیه بافت چربی زیرپوستی، پیشگیری می کنند.

 بروز نکردن افتادگی پوست با استفاده از روش لیپوماتیک، تا اندازه ای قابل توجه است که برای آن گروه از افرادی که به دلیل افتادگی شکم، کاندید انجام عمل جراحی آبدومینوپلاستی هستند، می توان با ۳ ۲ جلسه لیپوماتیک ، پوست شکم را به وضعیت طبیعی برگرداند تا نیاز به جراحی نباشد.

 

آیا می توان از لیپوماتیک برای برداشتن بافت های چربی وسیع در قسمت های مختلف بدن و در یک جلسه استفاده کرد؟

 

نه، استفاده از این روش برای رفع چربی هایی با وسعت بالا در یک جلسه، چندان توصیه نمی شود.

یعنی اگر فردی دارای چربی اضافه در چند قسمت مختلف بدن مانند ران ها، شکم و پهلوها بود، بهتر است لیپوماتیک هر قسمت را در جلسه های مختلف انجام دهد تا درمان او با ایمنی بیشتری انجام شود.

 

سانترال دست دوم

 

دنیای تکنولوژی هرروز در حال پیشرفت و نوآوری می باشد.

شرکت پاناسونیک، هماهنگ با این پیشرفت ها ،سیستم های سانترال جدید خود را به بازار عرضه می کند.

سانترال دست دوم دارای ظرفیت و کارایی کمتری نسبت به سانترال های جدید می باشد.

شرکت ها برای استفاده از به روزترین سیستم های سانترال ،با فروش سانترال قدیمی ،اقدام به خرید سانترال جدیدتر می کنند.

امروزه دستگاه های سانترال دست دوم با قیمت پایین تر در بازار موجود می باشند.

با هزینه ای کم می توان نصب سانترال دست دوم را با همان کارایی و بازده تهیه کرد و خواسته های شرکت را برآورده کرد.

سانترال دست دوم مناسب برای مجموعه های کوچک و متوسط می باشد.سانترال دست دوم ،تفاوتی با سانترال نو نداشته و به طور کامل پاسخگوی نیاز مجموعه می باشد

 

معمولا شرکت های نوپا به دلیل هزینه های اولیه از دستگاه سانترال دست دوم با همان کارایی و امکانات و هزینه کمتر استفاده می کنند.

پاناسونیک با سابقه دیرینه توانسته است که خدمات قابل چشم گیری در زمینه سانترال ارائه دهد.به همین خاطر مشتری بنا به نیاز خود با قیمت مناسب می تواند از انواع سانترال دست دوم استفاده کند.

 

سالهاست که در ایران از سانترال پاناسونیک استفاده می شود.

شرکت پاناسونیک نیز هرساله محصولات جدید خود را روانه بازار می کند.

 بنابر این می توان سانترال دست دوم  را با ظرفیت های مختلف و قیمت مناسب در بازار تهیه کرد .

مزیت  سانترال دست دوم   پاناسونیک نسبت به سایر برندهای  سانترال دست دوم  ، در دسترس بودن قطعات و متخصصین   سانترال پاناسونیک  است.

 

برخی از برندهای سانترال در صورت داشتن مشکلات سخت افزاری نیاز به تعویض قطعات پیدا می کنند که با هزینه ی بالایی امکان تعمیر سانترال وجود دارد.

یکی از مهم ترین مزایای محصولات سانترال پاناسونیک ،خدمات سانترال و تعمیرات سانترال بوده که می توان با هزینه کم مشکلات سیستم سانترال را برطرف کرد

 

سانترال پاناسونیک از جمله برندهایی است که محصولاتش در بازار جهانی هم به صورت نو و هم به صورت سانترال دست دوم خرید و فروش می شود.

با خرید و نصب سانترال دست دوم  و هزینه کمتر به همه امکانات با همان کیفیت دسترسی داشته باشید.ت

نها برندی که در بازار ایران و جهان به صورت   سانترال دست دوم  خرید و فروش می شود،  سانترال دست دوم پاناسونیک   می باشد .

یکی از سانترال هایی که در بازار خرید و فروش می شود و به عنوان سانترال ارزان در بازار است ،  سانترال ارزان  تلکام است که دیگر مشتریان به ندرت از این  سیتم سانترال  استفاده می کنند.

مشتریان سعی بر این دارند که از  سانترال ارزان  پاناسونیک به دلیل کارایی های بیشتر استفاده کنند. قیمت سانترال  مناسب را از شرکت بخواهید

 

 

اجزاء اصلی دوربینهای عکاسی

 

١. لنز ( LENS )

 

این لوله استوانه ای شکل که در جلوی دوربین عکاسی نصب شده یا می شود ( لنزهای ثابت و لنزهای قابل تعویض ) از تعدادی عدسیهای مختلف که بر هم منطبق شده است تشکیل شده و وظیفه آن عبور دادن نور و تشکیل تصویر بر روی ضبط کننده داخلی دوربین عکاسی  و در آتلیه عکاسی می باشد.

در ساختمان لنزها مجموعه عدسیهای مختلفی بکار گرفته می شود تا تصویر واضحی از سوژه را در فاصله ثابت تشکیل دهد که آنرا فاصله کانونی لنز و سطحی که تصویر روی آن شکل می گیرد سطح کانونی عدسی می نامند.

 لنزها قادر هستند به دو حالت دستی و اتوماتیک هم فاصله کانونی خود را تغییر دهند و هم عمل فوکوس کردن ( تنظیم فاصله بین دوربین عکاسی و سوژه ) را انجام دهند

 

٢. دیافراگم ( IRIS ) یا ( APERTURE )

 

روزنه ای در دوربین عکاسی است که با بزرگ و کوچک کردن آن می توان شدت رسیدن نور به نگاتیو ( در سیستم آنالوگ ) یا حسگرهای CCD و CMOS ( در سیستم دیجیتال ) را کنترل نمود ، در دوربینهای عکاسی ساده و ارزان قیمت مقدار دیافرام ثابت است ولی در اکثر دوربینهای عکاسی حلقه هایی بر روی بدنه لنز وجود دارد که می توان با کمک آن مقدار دیافرگم را کم و زیاد نمود.

 در دوربینهای عکاسی پیشرفته با اجرای برنامه عکاسی اتوماتیک یا در روش اولویت با سرعت عکس گرفتن ، مقدار دیافراگم بصورت اتوماتیک و با توجه به شدت نور توسط دوربین انتخاب می شود.

 

کارکرد دیافراگم در دوربینهای عکاسی همانند چشم انسان است که با توجه به شدت نور بسته تر یا بازتر می شود که در چشم انسان این عمل بطور اتوماتیک و سریع انجام می شود ولی در دوربینهای عکاسی اگر نخواهیم از روش اتوماتیک یا اولویت سرعت عکس گرفتن استفاده کنیم به کمک حلقه های نصب شده در روی لنز باید مقدار دیافراگم مناسب را انتخاب نمود.

 

٣. شاتر ( SHUTTER )

تیغه ای فلزی یا تیغه ای پرده ای است که معمولا در جلوی نگاتیو ( در سیستم آنالوگ ) یا حسگرهای دیجیتالی قرار دارد تا نور محیط و سوژه به آنان نرسد و فقط زمانیکه که عکس گرفته می شود با سرعتی که توسط عکاس یا دوربین عکاسی انتخاب می شود باز و بسته خواهند شد ، مدت زمان لازم نور دیدن ( که معمولا کسری از ثانیه است ) برای ضبط تصویر بر روی نگاتیو و یا حسگر توسط این تیغه انجام می شود ، می توان گفت بطور کلی وظیفه شاتر کنترل مدت زمان نور دیدن نگاتیو یا حسگر می باشد.

 در بعضی از دوربینهای عکاسی این تیغه در بین یا پشت اجزای تشکیل دهنده لنز تعبیه شده است که به شاتر پره ای معروف هستند ولی در اغلب دوربینهای عکاسی در مقابل نگاتیو یا حسگر کار گذاشته شده اند و ملقب به شاتر سطح کانونی می باشند.

 

٤. ثبت کنندگان تصویر

 

همانطور که مختصرا در قسمتهای بالایی گفته شد وظیفه دوربینهای عکاسی ثبت سوژه های مقابل دوربین است که توسط عکاس به دوربین دیکته می شود ، ثبت تصویر بر روی چه چیزی ؟

 

الف:در سیستم آنالوگ

 

در این سیستم و در قسمت انتهایی دوربین عکاسی درب کوچکی وجود دارد که باز شده و درآن فیلم نگاتیو یا پزیتیو ( اسلاید ) قرار می گیرد که این قسمت به بک ( BACK ) یا پشتی دوربین معروف است و بعد از کار گذاردن فیلم بسته می شود و تا انتهای عکاسی این درب باز نمی شود تا فیلم نور نا خواسته نبیند و اصطلاحا نسوزد.

 

ب:در سیستم دیجیتال

 

در این سیستم دوربین عکاسی فاقد درب پشت می باشد و وظیفه ضبط تصاویر به عهده حسگرهایی مانند CCD یا CMOS می باشد .

وظیفه این حسگرها ثبت تاریکی و روشنایی تصاویر میباشد که بعد از پردازش به صورت تصاویر روی کارت حافظه دوربین آنهار را ذخیره مینمایند ، این حسگرها رنگها را تشخیص نمیدهند و فقط روشنایی و تاریکی تصاویر را ثبت میکنند و به همین علت است در آتلیه عکاسی برای تعیین رنگ هر نقطه (‌PIXEL ) از سه لایه حسگر به رنگهای قرمز ،‌آبی و سبز استفاده میشود ، در کنار این حسگرها تراشه هایی بکار گرفته میشود که وظیفه آن پردازش و ترکیب این سه رنگ میباشد و رنگ اصلی را بدست میدهد.

 

 

چگونه از لوازم در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

 

لوازم یا اکسسوری‌ها، اشیایی هستند که یک طراحی را کامل می‌کنند. اشیا در طراحی دکوراسیون داخلی، به فضا زیبایی می‌بخشند و می‌بایست شخصیت و سلایق طراح یا صاحب خانه را نشان دهند.

آنها شامل کارهای هنری آویزی، کوسن‌ها، عتیقه ‌ها، مجسمه‌ ها، یادگاری ‌ها،‌ کلکسیون‌ ها، یادبود ها و … هستند.

 

۱ــ اشیایی را بیابید که ابعادی از شخصیت یا علایق شما را تداعی می‌کنند:

 

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید به دنبال وسایلی که طراحی‌تان را زیبا و کامل می‌کنند بگردید،

کمد لوازم شخصی‌تان است.

لوازم مورد پسند شما، یادگاری‌ها، کلکسیون‌هایتان و وسایلی که طی سالها جمع‌آوری کرده‌اید، خیلی خوب می‌توانند از طرف شما و دربارهٔ شما صحبت کنند.

 

 

۲ــ سبک اتاقتان را در نظر بگیرید:

 

وقتی با استفاده از لوازم و اشیا دکورچینی می‌کنید، مهم است که مطابق سبک دکوراسیون اصلی فضا به آن وسایل اضافه کنید.

مثلاً قرار دادن وسایلی مانند ارثیه‌های شاهانه و یا صنایع دستی محلی در یک دکوراسیون مینیمال به سبک معاصر، نامناسب و ناهمگون می‌نماید.

 لوازم شما می‌بایست زیبایی محیط دربرگیرنده‌شان را پشتیبانی کنند؛ نه اینکه ساز مخالف بزنند.

 

۳ــ گزینه‌های نمایشی خود را بررسی کنید:

 

شما ممکن است وسایل مورد نظرتان را در هر جایی قرار دهید؛

 مثلاً تاقچه‌ها، روی شومینه، سکوها، میزها، کف اتاق، اُپن آشپزخانه، لبهٔ پنجره‌ها و… . گزینه‌های نمایشی مبتکرانه مانند کوزه‌ها، آباژورها، گلدان‌ها و بعضی از وسایل غیر معمولی، موارد مناسب و متداولی برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند که در بسیاری از طرح‌های رایج شرکت می‌کنند.

 

۴ــ گروه‌بندی ایجاد کنید:

 

وسایل کوچک تک، ممکن است از نظر بصری در اتاق محو شوند.

 گروه‌بندی به اشیای کوچک، وزن و برجستگی بصری می‌افزاید.

در هنگام گروه بندی، به توصیه‌هایی که در شمارهٔ دوم این مطلب به آنها اشاره شده است.